درمان فوری گردن درد
نوشته شده توسط : media

درمان فوری گردن درد از طریق روش‌های خانگی، انجام ورزش‌های تقویتی و کششی و مصرف داروهای بدون نسخه امکان‌پذیر است. اما چنانچه درد شما به مدت طولانی ادامه داشته باشد، حتماً باید روند درمان را از طریق پزشک متخصص پیگیری کنید. برای درمان علائم گردن درد از طریق روش‌های غیر تهاجمی و کم خطر می‌توانید به کلینیک دینا در شرق تهران مراجعه نمایید.

گردن درد معمولاً به دلیل انجام ورزش‌های سنگین یا حرکات ورزشی نامناسب و همچنین بیماری‌های مختلف از جمله دیسک گردن به‌وجود می‌آید و علائمی مانند و سفتی و احساس درد خفیف را به همراه دارد. علاوه‌بر این سفتی ناگهانی موقع حرکت و چرخش گردن می‌توان باعث ایجاد درد شدید در افراد شود. بنابراین بهتر است برای جلوگیری از پیشرفت این عارضه برای اتخاذ روش‌های درمانی مؤثر اقدام کنید.

 مهم‌ترین علت گردن درد

برای درمان فوری گردن درد ابتدا باید ریشه و علت آن را بررسی کنید. چه بسا بسیاری از افراد دارای دیسک گردن خطرناک یا آسیب نخاعی هستند و باید تحت نظر پزشک متخصص باشند. اما اگر عضلات گردن دچار التهاب یا اصطلاحاً گرفتگی شده، انجام حرکات ورزشی یا سرما و گرما درمانی فشار بر روی مهره‌های گردن را به حداقل می‌رساند.

اصلی‌ترین دلیل گردن درد وجود فشار و تنش و استفاده بیش از حد از گردن و چرخش‌های غیرعادی است که موجب کشیدگی بیش‌ از حد و رگ‌به‌رگ شدن عضلات می‌شود. همچنین آرتروز مهره‌های گردن، اسپاسم و گرفتگی، فتق دیسک‌های گردن نیز از شایع‌ترین علل درد گردن بشمار می‌آیند. در ادامه به چند عامل مهم که در بروز دردهای گردنی موثر هستند اشاره می‌کنیم.

۱- ضربه شدید به گردن

۲- جا‌به‌جایی مهره‌های گردن

۳- داشتن فعالیت زیاد

۴- اسپوندیلوز

۵- آرتروز گردنی

۶- قوز کردن مداوم

۷- مننژیت

۸- میلوپاتی یا فشار نخاعی

۹- فرسودگی مفاصل گردن

۱۰- نشستن طولانی و به شکل غلط

۱۱- برآمدگی‌های استخوان‌های گردن

۱۲- فشار زیاد حین تمرینات ورزشی و بدنسازی

 روش‌های درمان فوری گردن درد

بین تمامی مهره‌های ستون فقرات ۷ مهره وجود دارد که محافظ گردن هستند. در صورت فرسوده شدن دیسک‌های گردن، دامنه حرکتی گردن به شدت کاهش می‌یابد و درد زیادی را به همراه دارد. فیزیوتراپی بهترین درمان فوری گردن درد است و می‌توانید با انجام حرکات تقویتی از آسیب‌های بیشتر به دیسک گردن جلوگیری کنید. اما روش‌های دیگری برای درمان فوری گردن درد وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

اوزون تراپی گردن

یکی از بهترین روش‌های درمان فوری گردن درد اوزون تراپی است. در این روش پزشک متخصص اوزون پزشکی را به ناحیه مورد نظر تزریق می‌کند و با افزایش اکسیژن‌رسانی و گردش خون در بین عضلات گردن، میزان التهاب و فشاری که بر روی مهره‌ها وجود دارد به حداقل می‌رسد. با انجام این روش طی جلسات متعدد اثر آن را بر کاهش دردهای مزمن گردن مشاهده خواهید کرد.

پی آر پی درمانی

Prp درمانی یکی از کم عارضه‌ترین روش‌های پزشکی محسوب می‌شود که برای درمان گردن درد مزمن بسیار مؤثر است. در این روش پزشک پلاسمای غنی از پلاکت را که از خون بیمار دریافت کرده به ناحیه مورد نظر تزریق می‌کند و با ترمیم و بازسازی بافت‌های آسیب دیده گردن، به مرور زمان میزان درد کاهش پیدا می‌کند و دامنه حرکتی عضلات گردن بیشتر خواهد شد.

برای درمان فوری گردن درد از طریق روش پی ‌آر ‌پی و اوزون تراپی به کلینیک دینا به‌عنوان بهترین کلینیک در شرق تهران مراجعه کنید. پزشکان متخصص با بهره از دانش روز دنیا و استفاده از دستگاه‌های پیشرفته به درمان شما تنها در چند جلسه کمک خواهند کرد. 

الکتروتراپی

روش الکتروتراپی یکی از راه‌های درمان فوری گردن درد است. در این روش با استفاده از جریان الکتریکی ضربه‌های ریزی به محل درد وارد می‌شود. این ضربه‌ها مانع رسیدن سیگنال‌های درد و اعصاب می‌شود و تا حد زیادی میزان التهابات را کاهش می‌دهد.

گرما و سرما درمانی

اگر به صورت مداوم گرما و سرما درمانی را برای درمان برای کاهش التهابات گردن انجام دهید، به مرور زمان میزان درد و ناراحتی از بین می‌رود، چرا که جریان خون در این نواحی افزایش می‌یابد و میزان التهابات نیز تا حد زیادی کم خواهد شد. بیشتر افرادی که از این دو روش بهره می‌برند، تأثیر مثبت آن را در کوتاه‌ترین زمان مشاهده کرده‌اند.

روش‌های درمان فوری گردن درد | کلینیک دینا

لیزر تراپی

در حال حاضر استفاده از روش‌ لیزر درمانی برای درمان گردن درد و دیسک کمر افزایش یافته است. در لیزر تراپی تاباندن نور مادون قرمز به ناحیه آسیب دیده باعث از بین رفتن درد و التهاب‌های گردن خواهد شد.

مانیپولاسیون

از بهترین روش‌های درمان دستی برای رفع مشکلات ستون فقرات و گردن درد، مانیپولاسیون است و تا حد زیادی درد این ناحیه از بدن را کاهش می‌دهد. مانیپولاسیونبا هدف اصلاح ساختار ستون فقرات انجام می‌شود و با افزایش گردش خون، باعث از بین رفتن میزان درد و افزایش دامنه حرکتی گردن می‌شود.

خلاصه مطالب

درمان فوری گردن درد از طریق انجام حرکات تقویتی و کششی، سرما و گرما درمانی و روش‌هایی مانند لیزرتراپی و الکتروتراپی امکان‌پذیر است. اما در کنار این راهکارها، روش‌هایی مانند اوزون تراپی و تزریق پی آر پی می‌تواند تا حد زیادی به درمان گردن درد خطرناک و خفیف کمک کند. با افزایش گردش خون و اکسیژن رسانی به ناحیه آسیب دیده، دامنه حرکتی گردن به مرور زمان بیشتر می‌شود و از آسیب به سایر عضلات گردن جلوگیری خواهد شد.

برای درمان عارضه‌های گردن از طریق این روش‌های کم‌خطر و بدون عارضه می‌توانید به کلینیک دینا در شرق تهران مراجعه نمایید. برای دریافت نوبت و مشاوره حضوری با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی تماس بگیرید.

 





:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 مرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: